Хятад улс 2023 онд их хэмжээний нүүрс худалдан авсан нь өндөр зэрэглэлийн түлш нийлүүлэгчдэд өндөр ашиг өгсөн ч 2024 онд экспортлогчид хүндрэлтэй тулгарна гэдгийг ажиглагчид онцолж байна. “SDIC Essence Futures” компани энэ сарын эхээр Чинхуандаогийн худалдааны төв дэх эрчим хүчний нүүрсний үнэ энэ онд дунджаар 850 юань буюу 118 ам.доллар болж буурах төлөвтэй байгааг онцолжээ. Брокер мөн Хятадын нүүрсний худалдан авалт 3.5 хувиар буурна гэж таамаглаж байна.
БНХАУ-ын Засгийн газар сүүлийн жилүүдэд эдийн засагт сөргөөр нөлөөлж буй цахилгаан тасрахаас сэргийлэхийн тулд 2023 онд нүүрсний импортоо 62 хувиар өсөж, урьд өмнө байгаагүй буюу 474 сая тонн болгосон.
Гаалийн сүүлийн үеийн тоо баримтаас харахад, Хятадын дотоодын нүүрсний үйлдвэрлэл уул уурхайн ослоос болж асар их хэмжээний хохирол амсаж, гадаад нийлүүлэгчид хамгийн их ашиг хүртжээ. Бээжин хоёр орны харилцаа сайжирч байгаа тул тээвэрлэлтэд тавьсан хоригоо зогсоосны дараа Австралийн өндөр агуулгатай нүүрсний импорт өссөн. Түүнчлэн төмөр замын өргөтгөл шинэчлэлтийн ачаар Монголын гангийн үйлдвэрүүдэд нийлүүлэгддэг коксжих нүүрсний импорт хоёр дахин нэмэгдээд байна. Энэ нь Хятадын бусад гол нийлүүлэгч болох Орос, Индонезийн ашгийг бууруулсан.
Гэхдээ БНХАУ импортын татвараа сэргээсэн нь бүх ханган нийлүүлэгчдэд сөргөөр нөлөөлөхөөр байна. Бээжинтэй чөлөөт худалдааны гэрээтэй Индонези, Австрали улс импортын татвараас чөлөөлөгдөж байгаа бол Хятадын дотоодын коксжих нүүрсний хомсдлоос болж Монгол Улсыг тодорхой хэмжээгээр хөнгөлсөн. Энэ нь Оросыг хамгийн эмзэг байдалд оруулж байгаа ч Москва өрсөлдөх чадвараа хадгалахын тулд шатахууныхаа экспортын татвараа саяхан цуцалсан юм.