"Эгүнэ” виртуал туслахын талаар “Болорсофт” ХХК-ийн гүйцэтгэх захирал С.Бадралаас тодрууллаа.
-Өнгөрсөн долоо хоногт Монгол Улсын анхны виртуал иргэн Эгүнэг олон нийтэд танилцууллаа. Эгүнэ виртуал туслах ямар зорилго, зориулалттай вэ?
- Бид Эгүнэ виртуал туслахыг албан ёсоор танилцуулах хараахан болоогүй. Өнгөрсөн долоо хоногт нийслэлийн 383 жилийн өдөрлөгт виртуал туслахаа ямархуу явж байгааг үзүүлээч гэсэн хүсэлтийн дагуу туршиж үзүүлсэн юм. Эгүнэ нь хувь хүмүүсийн хувьд амьдралыг нь амар тухтай болгож, монгол хүнийг аз жаргалтай амьдрахад туслах зорилготой. Харин нөгөө талаас бизнесийн болон төрийн байгууллагуудад виртуал ажилтантай болох асар том боломжийг олгож байна.
-Эгүнэ виртуал туслахын хөгжүүлэлтийн ажил хэдэн хувьтай явж байна?
-Яг тэд эдэн хувь гэж хэлэхэд хэцүү. Ямар ч гэсэн хүнтэй чөлөөтэй харилцдаг болох тун ойртож байна.
- Одоогоор виртуал туслах ямар үйлдлүүлийг хийж байна?
- Ер нь компьютер ээр хийдэг бүхий л үйлдлүүдийг хийх боломжтой. Интернэтээс хайлт хийх, гэрэл, хөшиг, цонх, агааржуулагч гэх мэт ухаалаг төхөөрөмжүүдээ удирдах, цаг агаар, агаарын чанар, түгжрэлийн мэдээлэл өгөх, онигоо ярилцах зэрэг.
-Хөгжүүлэлт хэзээнээс эхэлсэн, хэзээ бэлэн болох вэ?
-Суурь технологиудаа олон жилийн турш хөгжүүлж байна. Ирэх жилдээ багтаад эхний хувилбараа гаргахаар чармайж байна. 100 хувь дуусна гэж байхгүй, байнга сайжраад л явна.
-Иргэд Эгүнэ виртуал туслахыг хэрхэн ашиглах вэ?
-Бид “Alexa”, “Siri” гэх мэт виртуал туслахуудыг мэднэ. Гэвч хэлний саадаас болоод монгол хүн бүр хэрэглэж чаддаггүй. Эгүнэ бол монгол хэлийг ойлгодог ийм виртуал туслах. Манай компани монголчуудад өмнө нь хаалттай байсан технологиудыг нээж өгөх замаар хүмүүсийн амьдралыг илүү аз жаргалтай болгох зорилготой. Ийм ч учраас энэ зорилгынхоо хүрээнд Чимэгэ технологи дээрээ суурилан Болорсофт Эгүнэг хөгжүүлж байна.
-Эгүнэ виртуал туслахыг Чимэгэ технологид суурилсан гэсэн. Цаашид Чимэгэ суурь технологи бидний амьдралд ямар өөрчлөлтүүдийг авч ирэх боломжтой вэ?
-Тэгэлгүй яахав. Чимэгэ нь хүний яриаг бичвэрт буулгаж, буцааж бичвэрийг яриулж байгаа түлхүүр технологи. Тэгэхээр Эгүнэгийн хамгийн чухал суурь нь болж байгаа юм. Чимэгэ технологи бүх салбарт инноваци хийх боломжийг олгоно. Бид Чимэгэ суурь технологи API-аа технологийн компаниудад нээж өгч байгаа. Өөрөөр хэлбэл, технологийн компаниуд, хөгжүүлэгчид манай суурь технологийг ашиглан бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ хөгжүүлж, шинэ апп, программ бий болгон хэрэглэгчдэд санал болгох боломжтой. Тухайлбал, манай API-г ашиглаад электрон худалдааны компани цахим хуудсандаа, эсвэл банк өөрийн апп-даа дуу хоолойн туслах нэмж болно. Үл хөдлөх хөрөнгө хөгжүүлэгчид дуу хоолойгоор удирддаг ухаалаг гэр, автомашин борлуулагчид автомашины виртуал туслах хэрэглэгчдэдээ санал болгож болно. Гэхдээ энэ бол энгийн хэрэглэгчдэд харагдаж , мэдрэгдэх үйлчилгээнүүд. Үүний цаана технологийн илүү том өөрчлөлт явагдана.
Хүн төрөлхтөн өмнө нь байгаагүй их мэдээлэл дунд амьдарч байна. Энэ их мэдээллээс хэрэгтэйгээ олж авах, эсвэл бүтэцгүй мэдээллийг ашиглах хэрэгцээ шаардлага улам нэмэгдэж байна. Тэгэхээр машин хүний хэл яриа, бичиг үсэг ойлгодог болохын хэрээр энэ их мэдээллийг ангилж, ялгаж мэдлэг болгох боломжтой болно.
- Тэгвэл эдгээр үйлчилгээнүүдийн гол давуу тал нь юу вэ?
-Орчин үед байгууллага хэрэглэгчид, иргэдтэй маш олон сувгаар холбогддог болжээ. Өмнөн ь албан байгууллагын утас, дуудлагын төв л гэж байлаа. Тэгвэл өнөөдөр хэрэглэгч и-мэйл, олон нийтийн сүлжээ, мессенжер, вайбер зэрэг харилцаа холбооны аппликэйшнүүд ашиглаж байгууллагад санал хүсэлтээ илгээж байна. Энэ олон харилцааны сувгийг хүний хүчээр нэгтгэж удирдаж, хэрэглэгчийн хандалт бүрд хариу өгөх нь бараг л боломжгүй, эсвэл маш их нөөц шаардсан үйл явц гэдгийг байгууллагууд мэдэж байгаа. Тэгвэл войс бот болон чат бот нь энэ асуудлыг шийдэж байгаа юм. Тухайлбал, хэрэглэгч аль нэг компанийн дуудлагын төвд холбогдоход урьдчилан бичиж, бэлдсэн мэдээллийг сонсож, тэр бүрийн араас товч дарж сонголтоо хийх болдог. Оператортой холбогдох боллоо гэхэд шугам завгүйгээс хүлээх тохиолдол цөөнгүй. Жишээ нь, войс бот нь шууд хэрэглэгчийн асуусан асуултад хариу өгөх, зарим тохиолдолд энгийн хялбар үйлчилгээ үзүүлэх шаардлагатай тохиолдолд л оператор, эсвэл хариуцсан мэргэжилтэнтэй холбодог, чатботын хувьд мөн адил. Бичвэрээр хэрэглэгч байгууллагатай холбогдож буй бүх платформ дээр хэрэглэгчид хариу өгч, үйлчилгээ үзүүлнэ.
А.Гантуяа