Хувь тавилан биднийг дахиад л “Чалко”-той учруулав бололтой. Нэг талаас зүдэрсэн үед гэнэт гарч ирдэг нөхөр мэт. Нөгөө талаас зовох үед “зоолох” аргаа олсон овсгоотой бизнесчид. Зөвхөн “Чалко” ч биш “ЭТТ”-н нүүрсний томоохон худалдан авагчид бүгд л санал тавьсан бололтой. Харин энэ удаад Монголын Засгийн газарт “ихэрхэж”, “харамнах” сөгөө даанч алга. Юутай ч Чалкогийн “хүслийн жагсаалт” буюу болзолтой нь танилцацгаах уу?
Хятадын төрийн өмчит “Чалко” компаниас энэ оны тавдугаар сарын 9-ний өдөр УИХ-ын гишүүн, ХЗДХ-ийн сайд Х.Нямбаатарт хаяглан ЭТТ болон “Чалко” хоорондын өргөтгөсөн бөмбөлөг тээврийн хамтын ажиллагааны талаар хүсэлт ирүүлсэн байдаг. Үүнд “Чалко компани нь 2022 оны 3 дугаар сарын 31-ний өдөр “Эрдэнэс Тавантолгой” компанитай “Тавантолгойн нүүрсний хамтын ажиллагааг сунгах нэмэлт өөрчлөлт”-д гарын үсэг зурсан. Нэмэлт өөрчлөлтийн хүрээнд “ЭТТ” болон “Чалко” нь Тавантолгойн уурхайн нүүрсийг Цагаанхадаар дамжин БНХАУ-ын хил хүртэл чингэлгээр тээвэрлэх Өргөтгөсөн бөмбөлөг тээврийн экспорт дээр хамтарч ажиллахаар тохиролцсон. Одоогийн байдлаар Хятадын орон нутгийн засаг захиргаа манай Өргөтгөсөн бөмбөлөг тээврийн экспортыг дэмжиж тусгай ажлын баг байгуулаад байна. Өргөтгөсөн бөмбөлөг тээврийн экспорт нь цар тахлаас урьдчилан сэргийлэх болон хяналттайгаар нүүрсний экспортын хэмжээг нэмэгдүүлэх боломжтой бөгөөд энэ нь Эрдэнэс Тавантолгой болон Монголын талд ашигтай гэж бид үзэж байна” гээд тус яамыг Засгийн газрын холбогдох байгууллагуудыг зохион байгуулж бидний төлөвлөгөөг Хятадын тусгай хороотой уялдуулна гэж найдаж байна” гэжээ.
Нийтлэлч: У. Оргилмаа